بیمارستان سیار در سطح شهر تهران! / راه اندازی اپلیکیشن درمانی برای دریافت خدمات با هزینه مناسب؛ گفت وگو با مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران
ایسنای علوم پزشکی تهران – مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اعلام کرد: به منظور افزایش سطح دسترسی متقاضیان، این مرکز در حال تدارک یک اپلیکیشن درمانی است که قابلیت نصب بر روی سیستم های اندروید و آی او اس را دارد، هدف اصلی افزایش سطح دسترسی همگانی است و مسلما […]
ایسنای علوم پزشکی تهران – مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اعلام کرد: به منظور افزایش سطح دسترسی متقاضیان، این مرکز در حال تدارک یک اپلیکیشن درمانی است که قابلیت نصب بر روی سیستم های اندروید و آی او اس را دارد، هدف اصلی افزایش سطح دسترسی همگانی است و مسلما دریافت خدمات از این مسیر برای درمانخواه به صرفه تر خواهد بود.
علی رضاعمومی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن معرفی مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل دم اظهار کرد: این مرکز بیش از دو دهه است که در کلان شهر تهران کلیه خدمات کلینیک و پاراکلینیک را به صورت شبانه روزی ارائه می نماید. وی درباره پیشینه این مرکز گفت: ارائه خدمت از یک فضای کوچک با یک تیم دو تا سه نفره شروع شد.شروع فعالیت با ارائه محدود خدمات درمانی و مراقبتی در محل کار و منزل متقاضی بود، اولویت خدمت رسانی به سالمند یا افرادی بود که هیچ گونه امکانی جهت مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها را نداشتند. با گذشت زمان و شناخت بیشتر شهروندان تهرانی با خدمات مرکز، میزان در خواست ها افزایش یافت و به همان نسبت نیز تیم درمانی و بسته خدماتی این مرکز نیز تکمیل شد به طوری که امروز به جرات می توان گفت مرکز درمان در منزل دم یک بیمارستان سیار در سطح شهر تهران است.
آنچه که اعتبار این مرکز را افزون کرد، ماموریت آن که در اولویت قرار دادن نیازهای بیماران و همچنین تجارب و اقدامات مدیرانی از جمله دکتر علیجانی، دکتر بهرامی، دکترعلامه و دکتر زالی بود که امروزه هرکدام از این عزیزان دارای مسئولیت های خطیری در بدنه دولت هستند و این افتخاری است برای بنده که امروز در سمت مدیریت این مرکز قرارگرفته و از تجارب این عزیزان بهره می برم.
مدیر مرکز درمان در منزل دم با اشاره به اینکه این مرکز دارای ظرفیت های ارزشمندی است تاکید کرد: این مرکز با دارا بودن یک تیم ستادی بالغ بر ۳۰ نفر و ۱۰ کارشناس فعال در گروه پژوهشی، مشغول فعالیت های مرتبط با این حوزه بوده و به تحقیق و توسعه دیتاها می پردازد. اما مهم ترین بخش این سازمان تیم لجستیک و عملیاتی متشکل از ۳۰۰ نفر پزشکان عمومی و متخصص، پرستاران، پیراپیزشکان و…می باشد که به صورت آنکال در حال همکاری هستند.
وی در خصوص ارائه سرویس حضوری در این مرکز افزود: به دلیل استقبال مشترکین مرکز دم، در این مجموعه خدمات طب سنتی ایرانی نیز ارائه می شود که از منظر عام مورد اقبال است.
وی تصریح کرد: در این سال ها، ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات را در اولویت ماموریت های خود قرار داده ایم به نحوی که درحال حاضر سرویس های خدماتی این مرکز به صورت الکترونیک و پاسخگویی آنلاین ارائه می گردد که از جمله اقدامات بهبود دهنده سطح کیفی ارائه خدمات است و رهاورد آن ارائه سرویس به بیش از ۲۰۰ مشترک تهرانی در روز و در کلیه مناطق۲۲ گانه تهران می باشد.
نکته حائز اهمیت در دسترس بودن خدمات این مرکز برای کلیه اقشار با بضاعت های مختلف است.این مجموعه همواره عدالت دریافت خدمات را سرلوحه خود قرارداده است، حضور پزشکان و پرستارانی که بیشتر از جنبه معنوی به ارائه خدمات می نگرند تا مادی و با روحیه جهادی آرامش بیمار و خانواده وی را که با بیماری و مشکلات دیگری روبه رو هستند را فراهم می آورند از افتخارات این مجموعه است.
عمومی خاطر نشان کرد: یکی از امتیازات این مرکز، ارائه خدمات به خانواده معظم شهدا و جانبازان است. بیش از ۱۰سال است که در حال خدمات رسانی به این قشر معظم هستیم، و واقعا رسیدگی به این افراد با مشکلات و بیماری های زمینه ای که دارند جز با وجود تیم آنکال متعهد میسر نیست. ما بستر ساز فرهنگ در دسترس قراردادن خدمات درمانی برای کلیه اقشار هستیم.
وی درخصوص کیفیت ارائه سرویس به نکته مهمی اشاره کرد: کلیه فرایند دریافت خدمات از ابتدای درخواست تا خاتمه آن به صورت الکترونیک ثبت می شود. در گذشته پرونده آنلاینی برای بیمار فراهم نبود و ثبت ها کاغذی انجام می شد اما امروز تنها با یک تماس این پرونده در دسترس اپراتور واحد پیام قرار گرفته و مسلما این امر منجر به تسریع در دریافت خدمت می شود.
مدیر درمان در منزل دم در ادامه افزود: به منظور افزایش سطح دسترسی متقاضیان، این مرکز در حال تدارک یک اپلیکیشن درمانی است که قابلیت نصب بر روی سیستم های اندروید و آی او اس را دارد، هدف اصلی افزایش سطح دسترسی همگانی است و مسلما دریافت خدمات از این مسیر برای درمانخواه به صرفه تر خواهد بود.
وی در ادامه به سامانه پایش سلامت پرسنل سازمان ها اشاره نمود: در این سامانه کلیه نتایج کلینیکی و پاراکلینیکی فرد ثبت و ضبط شده و تنها با یک کارت پایش الکترونیکی که دارای بارکد می باشد همیشه و همه جا قابل دسترس است. فرد می تواند درمراجعات درمانی پرونده پزشکی خود را به صورت آنلاین تنها با اسکن بارکد در اختیار پزشک معالج قراردهد. این سرویس منحصر به فردی است که مورد استقبال سازمان ها هم قرار گرفته است.
عمومی در خاتمه عنوان کرد: همواره سعی نمودیم کیفیت را قربانی کمیت نکنیم و گواه این مدعا وجود بیش از ۳۵ هزار پرونده فعال است که هرروز در حال دریافت خدمات متنوع این مجموعه می باشند.هدف غایی ما ارائه سرویس با کیفیت به شهروندان تهرانی و در آینده نزدیک در سطح کشور است، البته با مراکز برخی استانها مثل البرز، قزوین و… در حال همکاری هستیم انشالله به زودی در کل کشور تنها با یک تماس این سرویس ارائه می شود. از مشکلات عمده ارائه اینگونه خدمات، اجرای طرح ترافیک و محدودیت تردد کادر آنکال در سطح شهر است به نحوی که پروسه ارائه خدمت به فرد را طولانی می کند.به عنوان مثال بیماری که در محدوده طرح ترافیک است و نیازمند دریافت خدمت در زمان مشخصی است به علت وجود این محدودیت ممکن است از دریافت خدمت بازماند و این مساله تامل برانگیزی است. امیدواریم مسئولین امر در شهرداری و حمل ونقل و ترافیک این معضل را حل نموده تا ما نیز به ارائه هرچه بهتر خدمت بپردازیم.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید