رویداد ایده بازار سلامت، گامی در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان
دبیر رویداد ایده بازار سلامت با بیان اینکه برگزاری همایشهایی ماننده ایده بازار سلامت بسترهای لازم برای دانشجویان علاقمند به راه اندازی کسب و کار را فراهم میکند گفت: رویداد ایده بازار سلامت میتواند گام کوچکی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان در کشور باشد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران، […]
دبیر رویداد ایده بازار سلامت با بیان اینکه برگزاری همایشهایی ماننده ایده بازار سلامت بسترهای لازم برای دانشجویان علاقمند به راه اندازی کسب و کار را فراهم میکند گفت: رویداد ایده بازار سلامت میتواند گام کوچکی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان در کشور باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علیرضا عمومی دبیر رویداد ایده بازار سلامت، درباره این رویداد که در روزهای سوم تا پنجمن اسفندماه برگزار شد گفت: در این رویداد ایدههای مختلف حوزه سلامت مورد ارزیابی قرار گرفت و در روزهای برگزاری شرایطی فراهم شد تا این ایدهها پرورش پیدا کنند.
او افزود: افراد و گروههایی با ایدههایی در محورهای زخم و ترمیم بافت، ارایه خدمات سلامت در منزل، زخمپوشهای نوین در بخش استارتاپ ویکند ثبت نام کرده بودند که از در روز اول برگزاری به هر ایده پنج دقیقه وقت داده شد تا در مورد ایده خود صحبت کنند.
عمومی ادامه داد: سپس ایدهها مورد داوری اولیه قرارگرفتند و پس از طرح هر کدام از آنها، افراد شرکت کننده به یکی از تیمها جذب شده و در کنار هم ایده خود را به تیم داوری در روز اختتامیه ارائه کردند. سرانجام از بین ارائه نهایی ۹ تیم برتر، سه تیم به عنوان تیمهای اصلی انتخاب شدند که از مزایای مرکز منش بهرهمند میشوند.
مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: این مرکز بستری را فراهم میکند که تیمهای برتر به سرمایه گذاران معرفی شوند.
او با تاکید براین که برگزاری چنین همایشهایی گام کوچکی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان است افزود: جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایرانی و رویداد ایده بازار سلامت بخشی از اکوسیستم تبدیل فناوری به نوآوری است.
عمومی با اشاره به اینکه ایدهبازار سلامت رویدادی است که به دانشجویان خلاق و طراح فرصت میدهد که ایدههای خود را در معرض دید شرکتها، سازمان ها، صنایع و سرمایه گذاران قرار دهند گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از طریق ارایه خدمات حمایتی و مشاورهای برای تبدیل آنها به واحدهای فناور مسیر سخت کار تولید و کار آفرینی هموارتر کرده و از طرفی دیگر یک اطمینان خاطری در قلب و ذهن سرمایه گذار ایجاد میکند.
سه تیم برتر رویداد بین شش ماه تا یک سال در مرکز منش مستقر میشوند
دکتر کاوش زند سلیمی دبیر علمی رویداد ایده بازار سلامت نیز گفت: این رویداد در بخشهای استارتاپ ویکند، غرفه نمایشگاهی، کارگاهها و نشستهای علمی، پنل انتقال تجربه و غرفه سرمایهگذاری برگزار شد که پنل انتقال تجربه مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.
او افزود: این رویداد باعث ایجاد تیمسازی بین دانشجویان ایدهپرداز و مخترع شد.
دبیر علمی رویداد ایده بازار سلامت با بیان این که هدف اصلی از برگزاری این رویداد توانمندسازی دانشجویان صاحب ایده و تبدیل آن به محصول تجاری است افزود: تلاش شده در این رویداد ایدههای مختلف حوزه سلامت مورد ارزیابی قرار گیرد و شرایطی فراهم شود تا این ایدهها پرورش پیدا کند و به مرحله تجاریسازی برسد.
زند سلیمی با بیان اینکه سه تیم برتر میتوانند از مزایا و برند سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بهرهمند شوند گفت: چشمیار، سنسوگز و دریاطب سه تیم برتر این رویداد بودند که به هرکدام به ترتیب جوایز ۳۰.۲۰ و ۱۰ میلیون تومانی اهدا شد. علاوه بر جایزه نقدی، این تیمها با استقرار در مرکز نو آوری و شتابدهی (منش) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از کانالهای ارتباطی و سایر حمایتهای این مرکز بهرهمند خواهند شد.
او در ادامه گفت: مدت استقرار در مرکز نوآوری بین شش تا ۱۲ ماه است و طریقه همکاری با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.
زند سلیمی در پایان تاکید کرد: در دنیای امروز دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی هر جامعه است اما متاسفانه نیازهای واقعی جامعه ما هنوز به خوبی توسط قشر دانشگاهی و پژوهشگران شناسایی نمیشود. خوشبختانه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با در اختیار داشتن مراکزدرمانی تحت پوشش خود توانسته بخشی از مشکلات درمانی را نیازسنجی کند و به حل مشکلات آن بپردازد.
گفتنی است رویداد ایده بازار سلامت در روزهای ۳ تا ۵ اسفند به همت مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید