حوزه نشر پیشرفتهای چشمگیری داشته است
خدیجه ساوهای ، کارشناس و مسئول انتشارات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران معتقد است انتشارات سازمان با وجود نوپا بودن، پیشرفتهای چشمگیری داشته است. به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، ساوهای با بیان اینکه در سازمانها، انتشارات به عنوان یک داشته علمی مطرح میشود گفت: اثربخشی و بازدهی مناسب انتشارات مستلزم زمان، […]
خدیجه ساوهای ، کارشناس و مسئول انتشارات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران معتقد است انتشارات سازمان با وجود نوپا بودن، پیشرفتهای چشمگیری داشته است.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، ساوهای با بیان اینکه در سازمانها، انتشارات به عنوان یک داشته علمی مطرح میشود گفت: اثربخشی و بازدهی مناسب انتشارات مستلزم زمان، همکاری، نگرش مثبت و سرمایهگذاریهای علمی است. اکثر سازمانها با این تصور اشتباه که با برون سپاری یا کوچک سازی حوزه نشر می توانند هزینههای مازاد را کاهش دهند، عملا یکی از مهمترین واحدهای محرک برای موفقیت در کسب و کار را تضعیف میکنند.
او ادامه داد: به خاطر ضوابط خاصی که در حوزه نشر وجود دارد، متأسفانه اغلب سازمانها انتشارات را به چشم یک گزینه میبینند. در حالی که اگر ما برای این بخش از سازمان ارزش و اعتبار قائل شویم و ادارهکنندگان خوبی برای این دانش داشته باشیم اندوخته و سرمایه علمی و اقتصادی خوبی برای آیندگان این مجموعه در این عرصه خواهیم داشت.
کارشناس و مسئول انتشارات سازمان با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: بنا به آخرین آمار سرانه مطالعه در کشور ۱۶ دقیقه است، بازار کتاب رونق ندارد، ، قیمت کاغذ و هزینه چاپ به شدت به صورت سرسام آوری بالا رفته است و نویسنده، مترجم و ناشر انتظار سوددهی بالایی از نشر ندارند. در چنین شرایطی باید با تلاش، پشتکار و برنامهریزیهای درست و حسابشده در کنار افراد توانمند حرکت کرد تا امیدی برای دستیابی به نتایج مثبت وجود داشته باشد.
او افزود: ما نمیتوانیم برای فعالیت، منتظر شرایط مناسب بمانیم بلکه باید جرأت و جسارت داشته باشیم و گامهای اصولی و دقیق برداریم تا به اهداف مورد نظر خود نزدیک و نزدیکتر شویم چراکه عمل شاهکلید موفقیت است.
کارشناس و مسئول انتشارات سازمان افزود: هدف فعالیت انتشارات این سازمان تکیه بر دانش برتر برای اتخاذ تصمیمات معقولتر در موضوعات علمی ـ پرشکی و بهبود عملکرد مبتنی بر تجربه، تخصص و مهارت و در نهایت ارزش و نتیجه مطلوب برای سازمان است. البته نتایج مطلوب بستگی به اهمیت و نگاه سازمانی به این واحد دارد.
ساوهای ادامه داد: انتشارات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران یک انتشارات نوپاست، با این حال در این حوزه به واسطه حمایتهای سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و همچنین سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، مهارتهای لازم مثل گسترش و کاربرد ابزارهای مورد نیاز برای کسب و توسعه فناوریهای نوین حوزه نشر را کسب کردهایم و از نظر علمی و اقتصادی پیشرفتهای قابل چشمگیری داشتهایم.
ساوهای تاکید کرد: خوشبختانه ما در عصر الکترونیک قرار داریم که این خود برگ برندهای برای حوزه نشر است تا کتابها بهصورت الکترونیکی با هزینهای بسیار پایینتر، فروش بالاتر و به مخاطبین بیشتر عرضه شود. از آنجایی هم که حوزه فعالیت ما پزشکی است فقط کافی است حرکتمان حسابشده، آگاهانه و همراه با چشمانداز و همکاری باشد تا بتوانیم دانش خود را در راستای بالابردن تراز کاری بهکار گیریم.
او همچنین دستیابی به جایگاه رقابتی با سازمانهای همتا، شناخت و تفحص مبدأ کتابهای برتر برای ترجمه همراه با نیاز و سلایق جامعه، ترغیب و بهکارگیری نیروی انسانی به ویژه دانشجویان برای مشارکت در این حوزه، نشر کتابهای پرفروش و بازارپسند، حرکت به سمت نشر الکترونیک و ـ رایزنی با ناشرین مرتبط را از جمله چشماندازهای انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران عنوان کرد.
کارشناس مسئول انتشارات جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پایان گفت: امید است با به کارگیری خط مشی، تکنیکهای به روز و سرمایههای فکری بتوانیم با پیشبرد آثار علمی و خلق دانش جدید اثرگذار باشیم و به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید