پایان فصل سوم «مدوتاک» ویژه نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از پایان فصل سوم سلسله گفتوگوهای مدوتاک (MeduTalk) ویژه نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد. به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر حسین یاری در خصوص این برنامه گفت: تغییر مقطع دبیرستان به دانشگاه با سوالات و چالش های بسیاری برای دانش آموزان […]
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از پایان فصل سوم سلسله گفتوگوهای مدوتاک (MeduTalk) ویژه نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر حسین یاری در خصوص این برنامه گفت: تغییر مقطع دبیرستان به دانشگاه با سوالات و چالش های بسیاری برای دانش آموزان دیروز و نوداشنجویان امروز همراه است. در کشورهای توسعه یافته ویژه برنامه هایی تحت عنوان new student orientation (آشناسازی نودانشجویان) در دانشگاه ها برگزار می شود تا این تغییر مقطع را برای دانشجویان جدیدالورود تسهیل شده تر بگرداند.
او افزود: اعضای دانشجویی کانون آموزش و پژوهش سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بعد از مرور منابع علمی روز دنیا و چندین نشست هم اندیشی، فصل سوم ویژه برنامه مدوتاک را با هدف آشناسازی هرچی بیشتر نودانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی برنامه ریزی و اجرا کردند. هدف این برنامه تحت پوشش قرار دادن کلیه سوالات و نکات مهمی بود که یک دانشجوی جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی با آن مواجه است.
یاری ادامه داد: با توجه به تعطیلی آموزش حضوری دانشگاهها این برنامه در فضای مجازی و از طریق صفحه اینستاگرامی سازمان دانشجویان علوم پزشکی تهران به آدرس Javanehjahad انجام پذیرفت و در قالب آن، گفتگوهایی در پنج محور با ۸ عضو هیئت علمی دانشگاه، سه دانشجوی برتر و دو صاحب نظر به عمل آمد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: محور اول «صفر تا صد خوب درس خواندن» انتخاب شده بود؛ زیراکه بدون شک این مهم ترین وظیفه یک دانشجوی دانشگاه است؛ اما با این حال درس خواندن در دانشگاه با درس خواندن در دبیرستان تفاوت های بسیاری دارد. به علاوه درس خواندن در رشته پزشکی با دندانپزشکی و داروسازی و پرستاری و … هم متفاوت است. علاوه برآن آموزش غیرحضوری هم چالش های ویژه خود را ایجاد کرده است. تلاش شد طی گفتگو با اعضای هیئت علمی و دانشجویان برتر ورودی های بالاتر آن رشته، به تک تک این مسائل پرداخته شود و یک اشراف نسبی به آینده برای نودانشجویان ایجاد شود.
یاری با بیان اینکه «صفر تا صد آیین نامه ها» محور دوم این سلسله گفتگو ها بود، گفت: دانشجویان نوورود سوالات بسیاری درمورد آیین نامه استعداد درخشان، المپیادهای دانشجویی، ثبت اختراع، آزمون لیسانس به پزشکی، شرکت مستقیم (استریت) در مقطع تخصص و … دارند که در این محور با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان موفق در این حیطه ها به این سوالات پاسخ داده شد.
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران یکی از علاقه مندی های این روزهای دانشجویان را بغیر آموزش کسب تجربه در زمینه انجام پژوهش و تحقیقات علمی دانست و افزود: بسیاری دانشجویان مسیرهای گوناگونی را طی می کنند تا به ثبات در زمینه پژوهش برسند و مرکز تحقیقاتی، استاد همکار یا پژوهشکده پذیرای دانشجو را پیدا کنند. ما در محور سوم به «صفر تا صد مسیر پژوهش» پرداختیم تا با بیان تحربه اساتید و امکانات موجود در مراکز تحقیقاتی دانشگاه به دانشجویان کمک کنیم بهتر در این مسیر قدم بردارند.
حسین یاری در ادامه گفت: حضور در شهر تهران و تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران این فرصت را در اختیار نودانشجویان قرار می دهد که یک رشد همه جانبه داشته باشند و بتوانند از آفت تک بعدی ماندن دور بمانند؛ ما در محور چهارم یعنی «صفر تا صد زندگی غیردرسی» تلاش کردیم به دانشجویان کمک کنیم تا با الگوسازی از اساتید موفق امروز که دانشجویان فعال در مسائل غیردرسی دیروز بوده اند نگاه جامع تر و وسیع تری به دوران تحصیل خود داشته باشند.
او «صفر تا صد سبک زندگی دانشجویی سالم» را آخرین محور این سلسله گفتگوها برشمرد و گفت: زندگی خوابگاهی یا زندگی دانشجویی با مخاطرات بسیاری مواجه است. اضطراب، افسردگی، کمال گرایی، مشکلات روابط بین فردی، سوءمصرف مواد، الکل و دخانیات، تغذیه بد، فعالیت جسمانی ناکافی از جمله آفات پیش روی دانشجویان جدیدالورود است که تلاش شد با حضور متخصصان مربوطه ابعداد مختلف آنها مورد بررسی قرار گیرد.
گفتنی همه این ۱۶ ساعت گفتگو در حال حاضر در صفحه اینستاگرامی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به آدرس JavanehJahad در دسترس قرار دارد و دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور می توانند به صورت رایگان از این گفتگوهای تخصصی استفاده کنند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید