در یک سال گذشته دو مرکز درمانی مربوط به کرونا تاسیس شدند/ بیش از ۱۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران استفاده میکنند
مدیر امور درمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفتوگو با روابط عمومی عمومی این سازمان به تشریح فعالیت های زیرمجموعه خود در یک سال گذشته پرداخت. امیر للـهگانی با بیان اینکه تلاش جهادگران در ۴۱ سال گذشته ثمرات ارزشمندی برای جامعه به همراه داشته است گفت: خدمات ارزشمند جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و […]
مدیر امور درمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفتوگو با روابط عمومی عمومی این سازمان به تشریح فعالیت های زیرمجموعه خود در یک سال گذشته پرداخت.
امیر للـهگانی با بیان اینکه تلاش جهادگران در ۴۱ سال گذشته ثمرات ارزشمندی برای جامعه به همراه داشته است گفت: خدمات ارزشمند جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و تربیت نیروی انسانی متخصص، یکی از این خدمات ارزشمند است؛ خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه خدمت، آموزش، درمان، پژوهش و… در طی سالهای گذشته بر کسی پوشیده نیست، لذا بر خود لازم میدانم بهعنوان عضو کوچکی از مجموعه جهاد دانشگاهی قدردان زحمات همکاران عزیزم در طی این سالها باشم.
بیش از صد هزار نفر از خدمات کلینیکهای درمانی مجموعه بهرهمند میشوند
او افزود: بنده مدتی است بهعنوان مدیر درمان در سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مشغول به خدمت هستم. حوزه درمان تقریباً از همان بدو تأسیس جهاد دانشگاهی در واحدهای علوم پزشکی آغاز به کار کرد. مجموعههای ارزشمندی مانند پژوهشکده رویان، پژوهشکده ابنسینا و پژوهشکده معتمد نمونهای از این تلاشها هستند.
للـهگانی با بیان اینکه سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در هشت کلینیک تخصصی و فوقتخصصی مشغول خدمات درمانی ارائه می کند ادامه داد: ورود جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به هرکدام از این حوزههای درمانی، فلسفه خود را دارد؛ برخی از آنها طبیعتاً با نگاه ارائه خدمت در اقشار ضعیف جامعه و برخی نیز با هدف بستری برای فعالیتهای پژوهشی مجموع تشکیل شدهاند. با این حال مسلما خدمات ارزشمند و با کیفیت این مجموعهها امروز به بیش از صد هزار نفر از مردم عزیزمان ارائه میشود. مدیریت درمان جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران شامل کلینیکهای «پوست، مو و لیزر» «دندانپزشکی»، «آسم و آلرژی»، «واریس»، «زخم»، مرکز «درمان در منزل (دم)»، «آزمایشگاه کرونا»، و کلینیک «مشاوره روانشناسی» است. در طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه درمان صورت پذیرفته است.
تشکیل مدیریت امور درمان با هدف هماهنگی بیشتر کلینیکهای درمانی
مدیر امور درمان سازمان افزود: اولین اقدام تشکیل مدیریت امور درمان در مجموعه باهدف هماهنگی بیشتر بین کلینیکهای موجود بود؛ پشتیبانی و هماهنگی بیشتر بین کلینیکها، معرفی و ارائه خدمات کلینیکها، ارتباط با سازمانها و نهادهای مشابه، پیگیری امور مجوزها و… از اهداف تشکیل مدیریت امور درمان در مجموعه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بود.
او اضافه کرد: اقدام مهم دیگر در حوزه مراکز درمانی، تجمیع این مراکز و مجزا سازی کلینیکهای درمانی از بخشهای اداری در مجموعه بود؛ سال گذشته با نوسازی و جابجایی بخشهای اداری، مجموعه کلینیکهای سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در دو ساختمان مجزا درمانی مستقر شدند. تجمیع مراکز درمانی در جلوگیری از اتلاف منابع و ارائه پکیجها و خدمات بهتر درمانی بسیار مؤثر است. نصب آسانسور در یکی از ساختمانهای درمان ارائه خدمت به بیماران را مقدور ساخت و این امکان را به ما داد تا بتوانیم از سایر طبقات هم بهعنوان کلینیکهای درمانی استفاده کنیم.
تلهمدیسین؛ نگاه مجموعه درمانی جهاد علوم پزشکی تهران در آینده
للـهگانی در ادامه به قرار گرفتن هرچه سریعتر خدمات IT در حوزه خدمات سلامت تأکید کرد و گفت: امروزه بسیاری از خدمات سلامت در دنیا در بستر IT شکل میگیرد. لذا یکی از اقدامات مهم حوزه درمان در سال گذشته استقلال و توسعه سیستم نرم افزا نرمافزاری HIS بود که همه مراحل پذیرش محاسبات مالی، پرکیس پزشکان، انبارداری و… در نرمافزار انجام میشود. انشاءالله در آینده بتوانیم با استفاده از این زیرساخت ارائه خدمات پزشکی از راه دور اقدام کنیم به اعتقاد من IT در آینده نزدیک تحولات بسیاری را در نحوه ارائه خدمات سلامت ایجاد و نقش مهمی در تحقق عدالت در حوزه سلامت ایفا میکند. به همین جهت یکی از برنامههای مهم این مجموعه راهاندازی بخش تله مدیسین و استفاده از این بستر برای ارائه خدمات درمانی بهتر در آینده خواهد بود.
مدیر امور درمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران همچنین از مورداستفاده قرار گرفتن نسخه الکترونیکی در برخی کلینیکهای درمانی این سازمان خبر داد و گفت: از مهمترین موارد استفاده از سیستم HIS ورود به حوزه نسخه الکترونیک به شمار میرود که اقدامات اولیه آن صورت گرفته است. در حال حاضر پزشکان ما در مرکز «درمان در منزل» و کلینیک «آسم آلرژی» از نسخه الکترونیکی استفاده میکند و انشاءالله مابقی مراکز بهزودی به این جریان میپیوندند.
تاسیس دو مرکز درمانی مربوط به کرونا در یک سال گذشته
او در ادامه تأسیس و راهاندازی کلینیک مشاوره و روانشناسی و آزمایشگاه مولکولی را بهعنوان اقدامات مهم یک سال گذشته حوزه درمانی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برشمرد و گفت: کلینیک مشاوره و روانشناسی با هدف ارائه خدمات سلامت روان، مجوز خود را از سازمان نظام روانشناسی دریافت و آغاز به کار کرد که امیدوارم با توجه به مسائل و مشکلات روانی پساکرونا این مجموعه بتواند در این حوزه نقش مفیدی ایفا کند.
للـهگانی اضافه کرد: موج ابتلا به بیماری کرونا در سال گذشته و نیاز مردم به انجام تستهای تشخیصی نیز ما را بر آن داشت که با تأسیس آزمایشگاه مولکولی به انجام تستهای تشخیصی کووید ۱۹ اقدام کنیم. در طی این مدت اخیر چندین هزار نفر از هموطنان عزیزمان با تعرفه دولتی به این مجموعه مراجعه و خدمات تشخیصی را دریافت کردند. مضافا آنکه توسعه بیماری کرونا نیاز به ارائه خدمات پزشکی در منزل را ملموستر کرد که مرکز دم (درمان در منزل جهاد دانشگاهی) در یک سال گذشته با ارائه خدمات درمانی در منزل نقش مهمی را در این اوضاع ایفا کرد. ارائه پکیجهای تشخیصی و درمانی ویژه بیماری کرونا، اعزام پزشکان متخصص و کادر درمان به منزل متقاضیان، نقش مهمی را در کاهش رفتوآمد بیماران و پیشگیری از انتشار این بیماری ایفا کرد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید