آیا تعطیلی مدارس برای مهار کرونا ویروس ضروری است؟
ایسنا علوم پزشکی تهران – مزایای به دست آمده در زمینه کاهش سرعت انتقال کروناویروس در برابر مشکلاتی که بسته شدن مدارس ایجاد می کند سنگینی می کند. به گزارش ایسنا علوم پزشکی تهران به نقل از نیویورک تایمز ، حتی زمانی که ما برای فاصله گرفتن از یکدیگر به منظور “افت منحنی” شیوع کرونا […]
ایسنا علوم پزشکی تهران – مزایای به دست آمده در زمینه کاهش سرعت انتقال کروناویروس در برابر مشکلاتی که بسته شدن مدارس ایجاد می کند سنگینی می کند.
به گزارش ایسنا علوم پزشکی تهران به نقل از نیویورک تایمز ، حتی زمانی که ما برای فاصله گرفتن از یکدیگر به منظور “افت منحنی” شیوع کرونا ویروس گامهای مهمی برداشته ایم ، یکی از سخت ترین تصمیمات این است که مدارس و مراکز آموزشی را تعطیل کنیم. هر دو طرف استدلالهای قوی درباره این موضوع دارند.
طرفداران تعطیلی مدارس
بزرگترین نگرانی بسیاری از متخصصان این است که اگر شیوع کروناویروس سریع رخ دهد ، تعداد افراد بیمار می تواند ظرفیت سیستم برای مراقبت از آنها را تحت الشعاع قرار دهد. با کند شدن زنجیره انتقال در جمعیت ، منحنی همه گیری بیماری را صاف می کنیم و تعداد افراد بیمار را در هر زمان در یک تعداد قابل کنترل نگه می داریم.
اگرچه به نظر می رسد بسیاری از کودکان هنگام ابتلا به این ویروس دچار عواقب وخیمی نمی شوند (بسیاری از آنها حتی نمی دانند که مریض هستند) ، اما کودکان باعث گسترش شیوع کروناویروس می شوند و می توانند آن را به دیگران انتقال بدهند.
میتوان به بزرگسالان دستورالعملهایی در مورد چگونگی جلوگیری از انتقال ویروس به افراد دیگر داد و به آنها اعتماد کرد که از این دستورالعمل ها در میزان مختلف پیروی کنند ، اما انجام چنین کاری در مورد نوجوانان و به ویژه کودکان تقریباً غیرممکن است. اگر کودکی دارید ، احتمالاً پس از خواندن مقاله اخیر در مورد اهمیت اجبار کودکان به شستن دستها تعجب کرده باشید .در آنجا ذکر کرده ام به کودکان بیاموزید که فقط با آرنج خود سرفه کنند و صورتشان را لمس نکنند.
علاوه بر این ، محیط مدرسه برای شیوع بیماری مکان مناسبی است. دانش آموزان غالباً در کلاسهای کوچک جمع می شوند ، جایی که رعایت فاصله ایمنی یک و نیم متری عملا غیرممکن است. آنها با تغییر ساعت درس به کلاس های مختلف می روند و گروههای مشابه دیگری را تشکیل می دهند. آنها را در یک اتاق بزرگ برای غذا خوردن کنار هم قرار می دهند و کنار هم می نشینند.
این فقط کودکان نیستند که مردم باید نگرانشان باشند. تعداد زیادی از بزرگسالان در مدارس مشغول به کار هستند: معلمان ، نگهبانان ، کمک آشپزها و افراد دیگر. با باز شدن مدارس همه آنها در معرض خطر قرار می گیرند. احتمالاً آنها بیشتر از بسیاری از کارگران مشاغل که قبلاً تعطیل شده اند در معرض خطر قرار دارند.
شواهد علمی در رابطه با بیماری های همه گیر قبلی نشان می دهد که تعطیلی مدارس می تواند تفاوت زیادی در مسطح کردن نمودار شیوع بیماری ایجاد کند. مطالعه ای در ژورنال Nature در سال ۲۰۰۶ که در مورد شیوع آنفولانزا انجام شده ، نشان داد که تعطیلی مدارس در طول اوج بیماری همه گیر می تواند ۴۰ درصد حمله پیک یا سرعت گسترش آن را کاهش دهد. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۶ در زمینه بیماریهای عفونی BMC انجام شد ، نشان داد که براساس داده های مربوط به بیماری آنفولانزای همه گیر H1N1 در سال ۲۰۰۹ ، تعطیلی مدارس توانست میزان اوج حمله را تا ۲۵ درصد و بروز اوج هفتگی یا نرخ موارد جدید را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد.
حتی بیماری همه گیر آنفولانزای اسپانیا در سالهای ۱۹۱۹-۱۹۱۸ داده هایی در این زمینه ارائه می دهد. پژوهشگران در مقایسه نتایج اقداماتی که در شهرهای مختلف صورت گرفت ، در ژورنال JAMA در سال ۲۰۰۷ اعلام کردند که اقداماتی مانند تعطیلی مدارس منجر به کاهش قابل توجه در اوج مرگ و میر و همچنین آمار کلی مرگ و میر افراد شده است.
چین و کره جنوبی تمام مدارس خود را تعطیل کردند و شاهد افت قابل توجه منحنی شیوع کروناویروس هستند.
طرفداران باز نگه داشتن مدارس
کودکان هنگام شیوع آنفلوانزا به عنوان یک خطر واضح و خطرناک در نظر گرفته می شوند . تقریباً تمام تحقیقاتی که تاکنون در اینجا عنوان شده براساس این حقیقت صورت گرفته اند. ما نمی دانیم که آیا نتایج این مطالعات لزوماً در مورد کرونا ویروس صحت دارند یا خیر.
همچنین نکته منفی اختلالات در روند آموزش و پرورش نیز وجود دارد. بعضی از مدارس می توانند به سوی یادگیری آنلاین و کلاسهای مجازی حرکت کنند ، اما همه آنها آماده این کار نیستند. زیرا همه دانش آموزان در خانه به اینترنت دسترسی ندارند ، چه رسد به کامپیوتر یا دستگاههایی که به وسیله آنها می توانند به طور فعال در یادگیری الکترونیکی شرکت کنند.
از دست دادن ترم تحصیلی همان چیزی است که بسیاری از مدارس با آن درگیر هستند و این ضربه مهمی در روند آموزش است. این کار از دانش آموزان وقت و تلاش زیادی را می طلبد.
همچنین اثرات مربوط به مراقبت از کودک وجود دارد. حدود ۱.۵ میلیون دانش آموز امریکایی بی خانمان هستند. برای برخی از این افراد ، مدرسه تنها فضای امن مانند خانه است. بسیاری دیگر نمی توانند تنها در خانه بمانند مگر اینکه والدین نیز بتوانند در خانه کار کنند . بسیاری از والدین امکان دور کاری ندارند و در نتیجه کودکان یا بدون سرپرست میمانند یا شاید تحت مراقبت پدر بزرگ و مادر بزرگشان قرار بگیرند. احتمالاً این بدترین نتیجه این تصمیم است زیرا افراد مسن در معرض خطر بیماری جدی و مرگ قرار دارند.
ما همچنین با کمبود بالقوه مراقبت های بهداشتی روبرو هستیم. اگر چنین کارمندانی مجبور شوند از ارائه خدمات خود صرفنظر کنند تا از فرزندان خود مراقبت کنند ، این یک مشکل بزرگ در جامعه ایجاد می کند.
سرانجام ، چالش تامین غذا وجود دارد تقریباً ۳۰ میلیون کودک در ایالات متحده وابسته به برنامه ناهار مدارس هستند. تقریباً ۱۵ میلیون نفر نیز برای تامین صبحانه به مدرسه وابسته هستند. اگر مدارس تعطیل باشند و هیچ اقدامی برای ادامه تغذیه آنها صورت نگیرد ، این افراد گرسنه می مانند.
همه این ملاحظات باعث شد تصمیم به تعطیلی مدارس شهر نیویورک به شدت جنجالی شود.
به نظر می رسد که مدارس نباید تعطیل شوند. آنها می توانند برنامه خود را تغییر دهند. آنها می توانند به افزایش فاصله بین افراد متعهد شوند. شستشوی بیشتر و منظم دست؛ غربالگری روزانه؛ و افزایش نظافت. برای مثال سنگاپور مدارس را تعطیل نکرده و مقامات آنجا موفقیت چشمگیری در محدود کردن زنجیره انتقال کروناویروس به دست آورده اند.
اجماع فزاینده
در روزهای گذشته تعداد بیشتری از مدارس تعطیل شده اند و این نشان می دهد که اجماع در این باره رو به افزایش است که مزایای تعطیلی مدارس بیشتر از ضرر آن است ، به ویژه که بسیاری از خطرات را می توان از این طریق کاهش داد.
حرکت به سمت آموزش الکترونیکی در شرایط کنونی امکان پذیر است. بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که والدین مرخصی دریافت کنند تا کودکان در کنار مادربزرگ و مادربزرگ نباشند. ارائه خدمات مراقبت کودکان برای کارکنان بهداشتی و یا افراد در معرض خطر امکان پذیر است (در واقع ، بسیاری از این مراکز این کار را انجام می دهند.) همچنین باید اطمینان حاصل کرد که خانواده هایی که قادر به خروج از منزل نیستند ، می توانند غذا راا تهیه کنند یا درب منزل تحویل بگیرند.
انجام بسیاری از تغییراتی که برای ایمن سازی کردن مدارس ضروری است، دشوارتر است ، مانند کاهش تعداد دانش آموزان هر کلاس. به علت کمبود نوسازی در ساختارهای اساسی ، اگر مدارس باز باشند ، نمی توانیم از زنجیره انتقال ویروس از کودک به کودک و سپس به بزرگسالان جلوگیری کنیم. همچنین در حال حاضر نمی توانیم شیوه ای که نیاز است را آزمایش کنیم تا دانش آموزانی که باید در خانه قرنطینه شوند ، هدف قرار دهیم.
هدف فوری این است که شیب منحنی شیوع کروناویروس را کنترل کنیم تا اوج بیماری مهار شود. با آزمایش و غربالگری بهتر ، می توان تصور کرد که مدارس را باز نگه داریم و همزمان از خانواده ها مراقبت کنیم. در صورت عدم موفقیت ، که تجربیات تا کنون در این زمینه ناموفق بوده است ، به نظر می رسد تعطیلی مدارس و رعایت فاصله افراد بهترین گزینه موجود است.
مترجم: مجید پوست چیان
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید