جمعه, 2 آبان , 1399 7 ربيع أول 1442 Friday, 23 October , 2020 ساعت ×
 تعداد قدم های روزانه با افزایش طول عمر مرتبط است
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
بازدید 5
1

ایسنا علوم پزشکی تهران – محققان دریافتند هرچقدر تعداد گام های روزانه افراد ۴۰ سال به بالا بیشتر باشد احتمال مرگ شان در طول ۱۰ سال بعد کمتر خواهد بود. محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا عنوان می‌کنند افرادی که حداقل ۸۰۰۰ گام در روز برمی دارند (تقریباً معادل ۶.۵ کیلومتر پیاده روی) در مقایسه با افراد […]

پ
پ

ایسنا علوم پزشکی تهران – محققان دریافتند هرچقدر تعداد گام های روزانه افراد ۴۰ سال به بالا بیشتر باشد احتمال مرگ شان در طول ۱۰ سال بعد کمتر خواهد بود.

محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا عنوان می‌کنند افرادی که حداقل ۸۰۰۰ گام در روز برمی دارند (تقریباً معادل ۶.۵ کیلومتر پیاده روی) در مقایسه با افراد کم تحرک تر، نصف کمتر با احتمال مرگ روبرو هستند.

این فایده در زنان و مردان در تمامی رده‌های سنی یکسان است.

در این مطالعه به مدت یک هفته، شرکت کنندگان دستگاه‌های موسوم به شتاب سنج به خود بستند که تعداد روزانه قدم‌ها و سرعت قدم‌های شأن را ثبت می‌کرد. سپس محققان میزان مرگ این گروه را در طول ۱۰ سال اینده بررسی کردند.

در پایان مطالعه، تفاوت در نرخ مرگ گروه براساس میزان قدم‌هایشان بسیار شگفت انگیز بود.

در بین افرادی که تعداد گام‌های روزانه شأن به طورمیانگین کمتر از ۴۰۰۰ قدم بود، سالانه ۷۷ مرگ در هر ۱۰۰۰ نفر روی داد. این رقم در بین افراد دارای گام‌های بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ در روز به ۲۱ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر کاهش یافت.

در بین افراد دارای تناسب اندام با حداقل تعداد قدم‌های ۸۰۰۰ گام در روز، نرخ مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، تنها ۵ تا ۷ نفر بود.

محققان برای افزایش تعداد گام‌های روزانه، استفاده از پله به جای آسانسور را توصیه می‌کنند.

محققان دریافتند هرچقدر تعداد گام‌های روزانه بیشتر باشد، نرخ مرگ ناشی از بیماری قلبی و سرطان کاهش می‌یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.