دوشنبه, 10 آذر , 1399 15 ربيع ثاني 1442 Monday, 30 November , 2020 ساعت ×
با رعایت این پنج مورد عمر طولانی تری داشته باشید
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۲۳
بازدید 14
1

ایسنای علوم پزشکی تهران – آیا دوست دارید هفت تا ده سال عمر بیشتر و عاری از بیماری را به زندگی خود اضافه کنید؟ سعی کنید این پنج عادت بد سلامتی را در زندگی خود از بین ببرید: سیگار کشیدن ، ورزش نکردن ، اضافه وزن ، نوشیدن زیاد الکل و داشتن یک رژیم ناسالم. […]

پ
پ

ایسنای علوم پزشکی تهران – آیا دوست دارید هفت تا ده سال عمر بیشتر و عاری از بیماری را به زندگی خود اضافه کنید؟ سعی کنید این پنج عادت بد سلامتی را در زندگی خود از بین ببرید: سیگار کشیدن ، ورزش نکردن ، اضافه وزن ، نوشیدن زیاد الکل و داشتن یک رژیم ناسالم.

به گزارش ایسنای علوم پزشکی تهران به نقل از سی ان ان ، اینها نتایج یک مطالعه جدید است که تأثیر شیوه زندگی سالم بر شانس زندگی طولانی تر عاری از دیابت ، بیماریهای قلبی عروقی ، سرطان و سایر بیماریهای مزمن را بررسی قرار داده است.

دکتر فرانک هو ، نویسنده ارشد این پژوهش که توسط دانشکده بهداشت عمومی چان صورت گرفت بیان کرد: “ما متوجه شدیم که پیروی از شیوه و عادت های زندگی سالم می تواند سالهایی را که شخص بدون بیماری زندگی می کند ، طولانی تر کند.”

دکتر هو گفت: “به ویژه ، زنانی که هر پنج عادت سالم را رعایت می کردند بیش از ده سال افزایش عمر عاری از بیماری را بدست آوردند و مردانی که این کار را کردند نیز تقریباً هشت سال عمر بیشتری کردند.”

این تحقیق ، بر اساس مطالعاتی است که سال گذشته منتشر شد و طی آن بیش از سی و هشت هزار مرد به مدت بیست و هشت سال و هفتاد و سه هزار زن به مدت سی و چهار سال تحت مطالعه قرار گرفتند.

این پژوهش نشان می دهد زنانی که هر پنج عادت سالم را در سن ۵۰ سالگی رعایت می کردند ، ۱۴ سال بیشتر از زنانی که چنین نکرده اند زندگی می کنند. مردانی که در سن ۵۰ سالگی از هر ۵ عادت مفید شیوه زندگی پیروی می کردند ، ۱۲ سال بیشتر از مردانی که از هیچکدام از آنها پیروی نمی کنند ، طول عمر کردند.

این مطالعه جدید ، که در مجله BMJ منتشر شده ، همان داده های سابق را بررسی کرد تا ببیند بیماری مزمن چه تاثیری بر کیفیت زندگی افراد در طول دوره مطالعه دارد.

این تحقیق به منظور تعیین چگونگی تعامل پنج رفتار سالم برای تأثیرگذاری بر خطر وقوع بیماری انجام شده است. این عادت های سالم عبارتند از هرگز سیگار کشیدن ، نگه داشتن شاخص توده بدنی (بی ام آی) سالم زیر ۲۵ ، انجام حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز ، احتیاط در مصرف نوشیدنی های الکلی و خوردن یک رژیم غذایی با کیفیت.

دکتر هو محقق ارشد این پژوهش افزود : زنانی که طی ۲۰ تا ۳۰ سال چهار یا پنج عادت سالم را تجربه کرده اند ،به طور متوسط ۱۰.۶ سال زندگی عاری از بیماری در مقایسه با زنانی که هیچ تغییری در سبک زندگی خود ندارند ، داشتند. در رابطه با احتمال ابتلا به بیماری ، زنان سالم به طور متوسط هشت سال عاری از سرطان ، ده سال بدون بیماری قلبی عروقی و همین طور دوازده سال بدون دیابت زندگی می کردند.

مردانی که چهار تا پنج عدد از این رفتار سالم را رعایت می کردند، امید به زندگی شان ۷.۶ سال بیشتر بود. به طور متوسط شش سال دیگر بدون سرطان ، تقریباً نه سال دیگر عاری از مشکلات قلبی و بیش از ده سال بدون دیابت زندگی می کردند.

نتایج حتی پس از تنظیم داده ها برای سن ، قومیت ، تاریخچه پزشکی خانواده و سایر عوامل موثر بر تأثیرگذار ،همچنان صادق است.

جای تعجب نیست که مردانی که سیگاریهای سنگین بودند – روزانه ۱۵ بار یا بیشتر سیگار می کشیدند- یا زنان چاقی که دارای شاخص توده بدنی ( بی ام آی) ۳۰ یا بیشتر بودند ، زودتر مبتلا به بیماری های مزمن شدند.

مترجم: مجید پوست چیان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.