چهارشنبه, 5 آذر , 1399 10 ربيع ثاني 1442 Wednesday, 25 November , 2020 ساعت ×
محققان دانشگاه براون آمریکا:مصرف منیزیم احتمال بیماری عروق کرونری را کاهش می‌دهد
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۹:۱۳
بازدید 14
3

ایسنای علوم پزشکی تهران -‌ مطالعات اخیر محققان دانشگاه براون در آمریکا نشان می‌دهد مصرف رژیم غذایی حاوی منیزیم احتمال […]

پ
پ

ایسنای علوم پزشکی تهران -‌ مطالعات اخیر محققان دانشگاه براون در آمریکا نشان می‌دهد مصرف رژیم غذایی حاوی منیزیم احتمال بروز بیماری‌های عروق کرونری و مرگ ناشی از این عارضه را در زنان یائسه کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، در بیماری عروق کرونری، سرخرگ‌های تاجی تنگ و باریک می‌شوند و خون و اکسیژن کافی در اختیار عضلات قلب قرار نمی‌گیرد. مطالعات جدید با بررسی اطلاعات پزشکی و رژیم غذایی بیش از ۱۵۳ هزار زن نشان می‌دهد مصرف رژیم غذایی حاوی منیزیم احتمال بروز بیماری‌های عروق کرونری و مرگ ناشی از این عارضه را در زنان یائسه کاهش می‌دهد و باید این ماده معدنی در رژیم تمام افراد به ویژه زنان گنجانده شود.
بدن به چند میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد؟
– میزان نیاز بدن به منیزیم بسته به جنس و سن متفاوت است. کودکان ۱ تا ۸ سال به ۸۰ تا ۱۳۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند. ۲۴۰ میلی گرم در روز برای کودکان ۹ تا ۱۳ ساله توصیه شده است.
پس از چهارده سالگی این نیاز بنا به جنسیت متفاوت است. بدن مردان بیشتر از زنان به منیزیم نیاز دارد. به مردان بالای ۱۴ سال توصیه می شود که روزانه بین ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم منیزیم مصرف کنند؛ در حالیکه این میزان در زنان بالای ۱۴ سال بین ۳۲۰ تا ۳۶۰ میلی گرم است.
اسفناج، کلم پخته، برنج قهوه‌ای، موز، آووکادو، هندوانه، آجیل، تخم کدو، کنجد، تخم آفتابگردان، بادام، حبوبات، دانه آفتابگردان، دانه کنجد، گندم و انواع غلات، شیر سویا، لوبیا، بلغور جوی دوسر، کلم بروکلی، نخود، میگو، کره بادام‌زمینی، نان و ماهی حاوی مقادیر بالای منیزیم هستند.

نتایج این مطالعه در نشریه Journal of Women’s Health منتشر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.